کامبیز صادقی

فعال اقتصادی، کارشناس حوزه پولی، بانکی و سرمایه گذاری

کامبیز صادقی

فعال اقتصادی، کارشناس حوزه پولی، بانکی و سرمایه گذاری

کامبیز صادقی

تامین منابع مالی یعنی، مدیریت، ایجاد و مطالعه دربارة منابع مالی، امور بانکی، اعتبار، سرمایه گذاری، دارایی ها و بدهی ها که همگی، سیستم های مالی را تشکیل می دهند. به عبارتی دیگر تامین منابع مالی، به معنای تحقیق و مطالعة این ابزارهای مالی است.

۱۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰خرداد

بانک مرکزی بند (2‏-1) از بخش (ج) مصوبات هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ 1400.3.22 را به بانک های عامل ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، متن این بخشنامه به شرح زیر است: 

مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریورماه 1400 تمدید می شود. بانک ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت کنند.
 
سقف مبلغ این تسهیلات برای کلان شهر تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان شهرها 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان تعیین می شود. 

بر این اساس، شرایط و مقررات مترتب بر این تسهیلات در سال 1399، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.

کامبیز صادقی
۲۵خرداد

کامبیز صادقی
۲۲خرداد
بانک مرکزی هم راستا با شعار سال جاری، «دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال 1400» را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک ضمن قدردانی از اقدامات به عمل آمده در راستای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و با توجه به نامگذاری امسال به نام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری‏‏‏‏-مدظله‌العالی‏ و همچنین پیرو ابلاغ دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در پنج سال گذشته و اتخاذ رویکرد مساعدت مقرراتی، زمینه مناسب‌تری به‌ ‌منظور تأمین مالی واحدهای یاد شده فراهم شد. 

براساس اطلاعات دریافتی از سامانه ثبت‌نام واحدهای تولیدی، آمار عملکرد اجرای این طرح طی سال‌ 1399، حاکی از تامین مالی تعداد 27 هزار و 84 بنگاه کوچک و متوسط با تخصیص مبلغی معادل 856 هزار و 482 میلیارد ریال توسط شبکه بانکی است که به بنگاه‌های اقتصادی موصوف اختصاص داشته است. 

از این رو، عملکرد یاد شده نشان از همراهی و اهتمام نظام بانکی در اجرای تاکیدات معظم‌له و سیاست‌های دولت برای حمایت هرچه بیشتر از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط دارد تا به این ترتیب امکان هدایت بهینه و صحیح منابع مالی موجود در راستای بهبود وضعیت اشتغال و رشد اقتصادی در کشور فراهم شود.

در سال جاری نیز با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه بر علیه کشور، این بانک به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، هدایت نقدینگی جامعه به سمت بخش‌های مولد و تامین مالی تولیدکنندگان داخلی و تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی را هدف‌گذاری کرده است.

بر همین اساس شایسته است بانک‌های عامل با توجه به حساسیت شرایط اقتصادی، بیشتر از گذشته و با احساس مسئولیت افزون‌تر، موضوع تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را مورد توجه جدی خود قراردهند و علیرغم محدودیت منابع و مشکلات و تنگناهای اعتباری موجود، نسبت به اولویت‌بندی تسهیلات به گونه‌ای اقدام نمایند که امکان دستیابی به اهداف تعیین شده در سال جاری میسر شود.
 

 

کامبیز صادقی
۲۰خرداد

بخشنامه بانک مرکزی درخصوص تسهیلات دریافتی مربوط به کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا و برخی مقررات راجع به چک های صادر شده طی نامه شماره ۰۰/۸۱۱۲۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ توسط مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

دریافت متن کاملdownlod

 

.

کامبیز صادقی
۱۹خرداد

مصوبات یکصد و شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی نامه شماره ۶۰/۷۸۷۸۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۷ توسط قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابلاغ شد.

دریافت متن کاملdownlod

 

.

 

کامبیز صادقی
۱۹خرداد

مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی نامه شماره ۶۰/۷۵۹۱۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۲ توسط قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابلاغ شد.

دریافت متن کاملdownlod

 

.

کامبیز صادقی
۱۷خرداد
کامبیز صادقی
۱۷خرداد
کامبیز صادقی
۱۷خرداد
کامبیز صادقی
۰۱خرداد

مصوبات یکصد و چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طی نامه شماره ۶۰/۶۰۹۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ توسط قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ابلاغ شد.

دریافت متن کاملdownlod

 

.

 

کامبیز صادقی