کامبیز صادقی

فعال اقتصادی، کارشناس حوزه پولی، بانکی و سرمایه گذاری

کامبیز صادقی

فعال اقتصادی، کارشناس حوزه پولی، بانکی و سرمایه گذاری

کامبیز صادقی

تامین منابع مالی یعنی، مدیریت، ایجاد و مطالعه دربارة منابع مالی، امور بانکی، اعتبار، سرمایه گذاری، دارایی ها و بدهی ها که همگی، سیستم های مالی را تشکیل می دهند. به عبارتی دیگر تامین منابع مالی، به معنای تحقیق و مطالعة این ابزارهای مالی است.

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۳آذر

روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها در خصوص « بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال سررسید شده تا سال ۱۳۹۷» که منجر به اطلاع رسانی نامناسب به مردم شده است؛ به اطلاع می رساند:

در راستای اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، موضوع بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حال انجام می باشد؛ با توجه به آمار اخذ شده در سال ۱۳۹۵، کلیه مطالبات کمتر از یک میلیارد ریال سیستم بانکی، شامل بیش از ۲۶ میلیون پرونده با مانده اصل بدهی بیش از ۲۴۷۸ هزار میلیارد ریال و سود متعلقه به میزان بیش از ۴۳۸ هزار میلیارد ریال بود.

با توجه به محدودیت منابع در نظر گرفته شده در مفاد تبصره (۳۵) قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور و جدول پیوست آن، بانک مرکزی ناگزیر گردید موارد قابل پذیرش را محدود نماید که به تدریج و در صورت وجود منابع، گستره مشمولین بخشش سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال افزایش یابد.

بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ نیز بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال با سررسید سال ۱۳۹۷ و قبل از آن را با رعایت موارد قابل پذیرش تعیین شده (به شرح دستورالعمل اجرایی پیوست)، به  بانک‌های عامل ابلاغ نموده است. 

از این رو متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک های عامل تعیین شده و در صورت قرار گرفتن در چارچوب موارد و شرایط قابل پذیرش ابلاغی بانک مرکزی، از بخشش سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در صورت پرداخت یکجای بدهی خود بهره مند گردند.

 در حال حاضر بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، صادرات ایران، تجارت، ملت، رفاه کارگران، توسعه صادرات ایران، مسکن، توسعه تعاون، صنعت و معدن و پست بانک ایران نسبت به اجرای بخشودگی سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام می نمایند.
 

 
کامبیز صادقی
۲۰آذر

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع؛ در جلسه 20آذرماه 1398 طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، مورد بررسی قرار گرفت و مصوبه مجلس شورای اسلامی، با اصلاحاتی که با هماهنگی بانک مرکزی صورت گرفت، به تصویب رسید.

مصوبه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح ذیل می باشد.

کامبیز صادقی
۲۰آذر

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای بار دیگر بر وظیفه بانک‌ها مبنی بر ارائه نسخه‌ای از قرارداد به تسهیلات گیرندگان پس از  انعقاد و امضای قرارداد اعطای تسهیلات بانکی، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بانک‌ها موظفند پس از انعقاد و امضای قرارداد اعطای تسهیلات بانکی نسخه‌ای از آن را در اختیار تسهیلات‌گیرنده قرار دهند و این موضوع طی مکاتبات و بخشنامه‌های متعدد بانک مرکزی از جمله بخشنامه‌های شماره 313238‏.95 مورخ 5‏.10‏.1395 و شماره 290003‏.96 مورخ 9.13‏.1396 بارها به بانک‌ها اعلام شده است. 

براین اساس تقاضا می‌شود، در صورت مواجهه اشخاص با هرگونه تخلفی از این امر، موضوع را به مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری این بانک منعکس کنند تا به این مهم رسیدگی شود.‏

کامبیز صادقی
۱۹آذر

کامبیز صادقی
۱۱آذر

کامبیز صادقی